هوای کوهدشت و نقشه های اتوآپدیت هواشناسی

هوای کوهدشت و نقشه های اتوآپدیت هواشناسی

هواشناسی(اگر برخی از نقشه ها قابل مشاهده نبود برای مشاهده و به روز شده آنها صفحه را رفرش کنید)
هوای کوهدشت و نقشه های اتوآپدیت هواشناسی

هوای کوهدشت و نقشه های اتوآپدیت هواشناسی

هواشناسی(اگر برخی از نقشه ها قابل مشاهده نبود برای مشاهده و به روز شده آنها صفحه را رفرش کنید)

اخطاریه شماره 62 سه شنبه مورخ 95/09/23

پیرو اطلاعیه شماره 97 دوشنبه مورخ 09/22/ 95، از بعد از ظهر چهارشنبه با ورود یک سامانه بارشی به کشور در شمال غرب، غرب و بخشهایی از جنوب غرب، سواحل غربی خزر و زاگرس مرکزی بارش باران گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در نقاط سرد سیر و ارتفاعات بارش برف پیش بینی می شود. گستره بارش تا صبح پنجشنبه به دامنه جنوبی البزر غربی و طی پنجشنبه سواحل مرکزی و شرقی خزر، دامنه های البرز مرکزی و شرقی و برخی نقاط شمال شرق را نیز در بر می گیرد و ضمن اینکه بارش در نوار شمالی تشدید می شود. بتدریج کاهش دما در نیمه شمالی از پنجشنبه تا  جمعه (بین 5 تا 10 درجه) رخ می دهد. بر این اساس پیش بینی وضع هوای کشور طی چهارشنبه و پنجشنبه به شرح زیر است: 
چهارشنبه 95/9/24:  بارش برف و باران و وزش باد شدید در آذربایجان غربی و شرقی، غرب کردستان و بارش باران درگیلان و غرب مازندران.
پنجشنبه 95/9/25: بارش برف و وزش باد شدید در آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه، اردبیل، زنجان، چهارمحال بختیاری و بارش برف و باران و وزش باد در گیلان، مازندران و بارش برف و باران و وزش باد شدید، جنوب لرستان، شمال غرب خوزستان و رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در کهکیلویه و بویر احمد. همچنین وزش باد شدید برای پاره ای از مناطق غرب، جنوب غرب، مرکز، دامنه های جنوبی البرز، شرق و  شمال شرق کشور پیش بینی می شود. 
از چهارشنبه شب و طی روز پنج شنبه مه غلیظ، بارش برف و کولاک بویژه در جاده های کوهستانی مناطق شمال غرب، غرب، دامنه های البرز، دامنه های زاگرس مرکزی موجب لغزندگی جاده، محدودیت دید و اختلال در تردد جاده ای خواهد شد.
 همچنین با توجه به افزایش سرعت وزش باد، از پنج شنبه شب تا جمعه دریای خزر مواج و طوفانی خواهد بود و پیش بینی می شود ارتفاع موج در مناطق نزدیک ساحل حدود 1 تا 2 متر برسد.
  بر این اساس با پیش بینی شرائط فوق توصیه می شود جهت کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم بکار گرفته شود از جمله:
1- همراه داشتن تجهیزات زمستانه برای گذر از جاده های کوهستانی البرز به سبب کولاک و برف.
2- مدیریت انتقال و مصرف سوخت و انرژی در نوار شمالی کشور از  پنجشنبه تا  جمعه به سبب افت دما.
3- اجتناب از تردد قایقهای کوچک ماهیگیری در مدت طوفانی بودن دریا.    
         

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.