هوای کوهدشت و نقشه های اتوآپدیت هواشناسی

هوای کوهدشت و نقشه های اتوآپدیت هواشناسی

هواشناسی(اگر برخی از نقشه ها قابل مشاهده نبود برای مشاهده و به روز شده آنها صفحه را رفرش کنید)
هوای کوهدشت و نقشه های اتوآپدیت هواشناسی

هوای کوهدشت و نقشه های اتوآپدیت هواشناسی

هواشناسی(اگر برخی از نقشه ها قابل مشاهده نبود برای مشاهده و به روز شده آنها صفحه را رفرش کنید)

اخطاریه شماره 78 یکشنبه مورخ 95/11/24

پیرو اخطاریه شماره 77 شنبه مورخ 1395/11/23، با توجه به پیش بینی تشدید بارش، وضع هوای مناطق مختلف کشور به شرح زیر پیش بینی می شود:
از بعد از ظهر یکشنبه 1395/11/24: بارش باران با رعد و برق و وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان، جنوب ایلام؛ بارش برف در جنوب کردستان، اردبیل،زنجان، قزوین، البرز، شمال تهران، شمال چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات لرستان؛ بارش باران و در ارتفاعات برف در گیلان.
دوشنبه 1395/11/25: بارش شدید باران با رعد و برق، وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیلها و طغیان رودخانه ها در بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان، نیمه غربی کرمان که بارش در ارتفاعات چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد به شکل برف خواهد بود؛ بارش باران با رعد و برق، وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیلها و طغیان رودخانه ها در یزد، شمال و غرب هرمزگان و از بعد از ظهر در خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی که بارش در شمال خراسان رضوی به شکل برف خواهد بود؛ بارش برف در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، خراسان شمالی؛ بارش برف و باران در لرستان، زنجان، قزوین، همدان، مرکزی، جنوب و غرب اصفهان، البرز، شمال تهران و شمال سمنان؛ بارش باران و در ارتفاعات برف در گیلان، مازندران و گلستان.
سه شنبه 1395/11/26: بارش شدید باران با رعد و برق، وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیلها و طغیانی ماندن رودخانه ها در شمال و غرب هرمزگان، جنوب بوشهر، نیمه جنوبی فارس و نیمه غربی کرمان؛ بارش باران با رعد و برق، وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در خراسان شمالی که بارش در مناطق شمالی استان به شکل برف خواهد بود؛ بارش برف و باران در کرمانشاه و غرب کردستان. همچنین از بعد از ظهر دوشنبه تا بعد از ظهر سه شنبه در مناطق شرقی کرمان و مناطق غربی سیستان و بلوچستان وزش باد شدید پیش بینی می شود.
طی این سه روز بارش برف در استانهای مذکور موجب اختلال در تردد جاده ای خواهد گردید. بر این اساس  برای جلوگیری از خسارات احتمالی و کاهش مشکلات ناشی از بارش برف و باران فراهم نمودن تمهیدات لازم بویژه هنگام تردد از جاده های مواصلاتی توصیه می گردد.  

اطلاعیه شماره 119 دوشنبه مورخ 95/11/11

بر اساس تحلیل آخرین داده های هواشناسی از بعد ازظهر سه شنبه با ورود سامانه بارشی، ابرناکی و بارش برف و باران در شمال غرب، غرب، سواحل غربی دریای خزر، دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی و دامنه های البرز مرکزی آغاز می شود. از بعداز ظهر چهارشنبه با نفوذ جریانات سرد شمالی از شمال غرب و دریای خزر و همچنین ورود جریانات جنوبی بر شدت بارش ها در مناطق ذکر شده افزوده می گردد. پنجشنبه و جمعه گستره فعالیت این سامانه بارشی اغلب مناطق کشور را در بر خواهد گرفت ضمن اینکه از بعد از ظهر جمعه بتدریج از میزان بارش در نوار غربی کشور کاسته خواهد شد. پیامد ورود این سامانه بارش باران و بتدریج بارش برف، وزش باد و کاهش محسوس دما خواهد بود که در مناطق جنوبی کشور با رعدوبرق نیز همراه خواهد بود. بر این اساس وضع هوای مناطق مختلف کشور تا پایان هفته جاری به شرح زیر پیش بینی می شود:
سه شنبه 1395/11/12: بارش باران و برف در گیلان و از بعدازظهر در چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات شمال و شرق خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد و شرق لرستان.
چهارشنبه 1395/11/13: بارش برف در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و از بعد از ظهر در خراسان رضوی؛ بارش باران و در ارتفاعات برف در گیلان، مازندران و قزوین؛ بارش باران گاهی با رعد و برق و در ارتفاعات برف در فارس، شمال و شرق خوزستان، شمال کرمان، جنوب یزد، کهگیلویه و بویر احمد و چهارمحال و بختیاری؛ بارش باران گاهی با رعد و برق در بوشهر.
پنجشنبه 1395/11/14: بارش شدید باران و در ارتفاعات برف در گیلان و مازندران؛ بارش برف و باران در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، ، شمال اصفهان، همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی؛ بارش باران گاهی با رعد و برق در فارس، جنوب بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، شرق یزد؛ بارش باران گاهی با رعد و برق و در ارتفاعات برف در کرمان.
جمعه 1395/11/15: بارش باران گاهی با رعد و برق در سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، خراسان جنوبی، یزد، بارش باران و برف در اصفهان، کرمان، خراسان رضوی و غرب سمنان.
شایان ذکر است از بعد از ظهر سه شنبه سرعت وزش بادر در شرق و جنوب شرق کشور افزایش خواهد یافت بطوریکه از چهارشنبه تا پایان هفته در برخی مناطق کرمان (به ویژه مناطق شرقی و جنوبی استان)، سیستان و بلوچستان و هرمزگان و روز جمعه در خراسان جنوبی، یزد و شرق سمنان وزش باد شدید منجر به خیزش گرد و خاک و در برخی نقاط توفان گردوخاک نیز خواهد گردید. 
همچنین طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه با توجه به افزایش سرعت وزش باد در جنوب غرب کشور و همچنین جنوب عراق و شرق عربستان و تشکیل توده های گرد و خاک، آسمان استانهای خوزستان و بوشهر غبار آلود پیش بینی می شود.
طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه سواحل مرکزی و غربی دریای خزر و پنجشنبه خلیج فارس مواج پیش بینی می شود.
با توجه به پیش بینی شرایط جوی فوق توصیه می شود جهت پیشگیری از بروز خسارتهای احتمالی تمهیدات لازم بکار گرفته شود.  

اطلاعیه شماره 118 پنجشنبه مورخ 95/11/07

پیرو اطلاعیه شماره116 سه شنبه مورخ 95/11/05 با ورود سامانه بارشی از غرب و جنوب غرب بارش باران و برف در این مناطق آغاز می شود که بتدریج گستره بارش دامنه های مرکزی و جنوبی زاگرس و همچنین دامنه های البرز مرکزی و غربی را نیز در بر خواهد گرفت. روز جمعه با تقویت سامانه، بارش با شدت بیشتر و در گستره وسیع تری، غرب، جنوب غرب، استانهای واقع در دامنه های جنوبی البرز و دامنه های زاگرس، مرکز و شمال شرق کشور رخ می دهد. در این مدت پدیده رعد وبرق و تگرگ دراستانهای واقع درزاگرس جنوبی و مرکزی و وزش باد شدید دور از انتظار نمی باشد. روز شنبه با فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب و غرب کشور بارش در این نواحی شدت بیشتری داشته و درجنوب غرب و دامنه های جنوبی البرز ادامه خواهد داشت 

در اواخر وقت روز شنبه و طی روز یکشنبه این سامانه در شمال شرق و دامنه های البرز شرقی فعال بوده و با نفوذ زبانه پرفشار به سواحل شمالی کشور بارش در استا نهای ساحلی دریای خزر تقویت می شود و در شمال غرب و غرب کشورکاهش دمای (6-4)درجه سلسیوس رخ خواهد داد . بر این اساس وضع هوای مناطق مختلف کشور به شرح زیر پیش بینی می شود.

پنجشنبه 1395/11/07: بارش باران وبرف در کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، قزوین، البرز و تهران و بارش بارا ن در استان مرکزی و بارش باران ورعد وبرق ووزش باد شدید در ایلام، لرستان، شمال و شرق خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد. 

جمعه 1395/11/08: بارش برف و باران در کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، کردستان، همدان، مرکزی، خراسان شمالی و خراسان رضوی

و بارش باران در گیلان، مازندران، گلستان و در استانهای لرستان، ایلام، شمال و شرق خوزستان و کهکیلویه و بویر احمد بارش باران وبرف و احتمال وقوع رعدوبرق، تگرگ و وزش باد شدید 

شنبه 1395/11/09: بارش برف و کاهش دما بین (6-4)درجه سلسیوس در آذر بایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل و بارش برف در کردستان، زنجان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قزوین، البرز و تهران 

و بارش برف و باران در لرستان، ایلام، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد.

یکشنبه 1395/11/10: بارش باران و برف و کاهش دما در حدود(10-5) درجه سلسیوس در استانهای گیلان، مازندران، گلستان و بارش باران و برف در خراسان شمالی و خراسان رضوی. 

بارش پراکنده برف و کاهش دما بین(6-4) درجه سلسیوس در اردبیل، آذر بایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قزوین، البرز و تهران، لرستان، ایلام، شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد.

بر این اساس بارش برف در مناطق ذکر شده موجب لغزندگی جاده خواهد شد و دراستانهای واقع در جنوب غرب کشور رگبار باران سبب آبگرفتگی معابر، مسیلها و رودخانه ها می شود توصیه می شود برای جلوگیری از اختلال در حمل و نقل و خسارات احتمالی تمهیدات لازم بکار گرفته شود

اخطاریه شماره 72 چهارشنبه مورخ 95/11/06

پیرو اطلاعیه شماره116 سه شنبه مورخ 95/11/05  با توجه پیش بینی شدت بارش، وضع هوای استانهای کشور به شرح زیر پیش بینی می شود:
پنجشنبه 95/11/7: بارش برف و باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها  و اختلال در تردد جاده ای در کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری؛ اختلال در تردد جاده ای در ارتفاعات البرز مرکزی و غربی با توجه به پیش بینی بارش برف.
جمعه 95/11/8 : بارش باران و برف همراه با رعد و برق، وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها و احتمال رخداد تگرگ در کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد؛ بارش برف و باران همراه با آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد جاده ای در همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، گیلان، مازندران و گلستان؛ بارش برف و اختلال در تردد جاده ای در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی.
از این رو توصیه می شود جهت جلوگیری از خسارتهای احتمالی تمهیدات لازم بکار گرفته شود.