هوای کوهدشت و نقشه های اتوآپدیت هواشناسی

هوای کوهدشت و نقشه های اتوآپدیت هواشناسی

هواشناسی(اگر برخی از نقشه ها قابل مشاهده نبود برای مشاهده و به روز شده آنها صفحه را رفرش کنید)
هوای کوهدشت و نقشه های اتوآپدیت هواشناسی

هوای کوهدشت و نقشه های اتوآپدیت هواشناسی

هواشناسی(اگر برخی از نقشه ها قابل مشاهده نبود برای مشاهده و به روز شده آنها صفحه را رفرش کنید)

بارندگی آخر سال

با سلام.پیشاپیش عیدتون مبارک.تو هفته جاری (دوشنبه شب و بامداد سه شنبه 24و 25 اسفند) با ورود امواج ناپایدار شاهد بارش رحمت الهی در سطح کوهدشت بودیم.(مقدار بارش 17میل).این موج از اواسط روز سه شنبه جو منطقه رو ترک کرد.از عصر دیروز با نفوذ توده های گردوخاک به غرب کشور از میزان دید افقی و کیفیت هوا کاسته شد و هنوز هم ادامه داره ولی به شکل کمی رقیق تر.از اواخر وقت امروز یعنی چهارشنبه 26 اسفند با ورود موج بارشی دیگری به نوار غربی بارش ها به صورت رگبار و بارش بارون گاهی رعدوبرق و وزش باد جو منطقه رو تحت تاثیر خودش قرار میده. لازم به ذکره که با شروع ناپایداری ها از غلظت گردوغبار منطقه کاسته میشه.

نقشه بارش امروز(چهارشنبه)

Precipitation (24 h) Forecast maps

نقشه بارشی فردا(پنجشنبه)

Precipitation (24 h) Forecast maps

اخطاریه شماره 61 دوشنبه مورخ 94/12/03

پیرو اخطاریه شماره 60 یکشنبه مورخ 94/12/02 ، بعلت فعالیت سامانه بارشی و پیامدهای آن طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه به شرح زیر پیش بینی می شود:
سه شنبه 1394/12/04: رگبار و رعدوبرق و وزش باد در ارتفاعات بارش برف در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، جنوب اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان و همدان وزش باد شدید لحظه ای با احتمال تگرگ و آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها بدلیل رگبار و رعدوبرق در ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و شمال خوزستان.
چهارشنبه 1394/12/05: وزش باد شدید لحظه ای و آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها بدلیل رگبار و رعدوبرق و وزش باد در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و جنوب و غرب فارس. 
از اینرو توصیه می شود جهت کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم بکار گرفته شود.

اطلاعیه شماره 101 شنبه مورخ 94/12/01 ویژه باد شدید و گردوخاک

تشدید سامانه کم فشار در غرب و جنوب غرب کشور و  همگرایی قوی در سطوح پایین جو در روی عراق و جنوب غرب کشور، موجب وزش باد شدید و وقوع گردوخاک در بعد از ظهر روزهای شنبه و  بعد از ظهر یکشنبه تا دوشنبه به شرح زیر میشود.
شنبه 94/12/1 : بتدریج طی ساعات آینده تا اواخر امروز  وزش باد شدید همراه با گردوخاک در استانهای خوزستان، ایلام و جنوب لرستان و جنوب کرمانشاه  که تا اواخر روز با غلظت کمتر به استانهای همدان، مرکزی و در اواخر وقت بطور موقت به استان تهران گسترش می یابد.
یکشنبه و دوشنبه 2 و 94/12/3 : بتدریج از بعد از ظهر یکشنبه و دوشنبه با وزش باد شدید جنوبی با سرعت 40 تا 60 کیلومتر بر ساعت در شمال عربستان، عراق و خوزستان،  موجب خیزش گردوخاک میشود و انتظار میرود در این مدت در غرب و جنوبغرب کشور در استانهای خوزستان و ایلام سبب گردوخاک شود. 
توصیه میشود  هموطنان برای کاهش تاثیر نامطلوب گردوخاک تا حد امکان از تردد در فضای باز اجتناب نمایند و استفاده از ماسک  در فضای باز توصیه میشود.