هوای کوهدشت و نقشه های اتوآپدیت هواشناسی

هوای کوهدشت و نقشه های اتوآپدیت هواشناسی

هواشناسی(اگر برخی از نقشه ها قابل مشاهده نبود برای مشاهده و به روز شده آنها صفحه را رفرش کنید)
هوای کوهدشت و نقشه های اتوآپدیت هواشناسی

هوای کوهدشت و نقشه های اتوآپدیت هواشناسی

هواشناسی(اگر برخی از نقشه ها قابل مشاهده نبود برای مشاهده و به روز شده آنها صفحه را رفرش کنید)

اخطاریه شماره 56 جمعه مورخ 1394/10/18

یرو اطلاعیه شماره 88 مورخ 1394/10/16، اختلال در تردد جاده های کوهستانی بدلیل بارش برف و مه آلودگی و آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها بدلیل بارش باران طی روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه به شرح زیر پیش بینی می شود: جمعه 1394/10/18: اختلال درتردد جاده های کوهستانی بدلیل بارش برف در استانهای آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، شمال غرب چهارمحال و بختیاری و برف و باران در لرستان بارش باران همراه با رعدوبرق و احتمال آبگرفتگی معابرعمومی و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در استانهای ایلام و شمال خوزستان. همچنین در این روز وزش باد شدید در استانهای گیلان، اردبیل و خوزستان پیش بینی می شود. شنبه 1394/10/19: اختلال درتردد جاده های کوهستانی بدلیل بارش برف در استانهای آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات خوزستان، ارتفاعات استانهای تهران، البرز، قزوین و سمنان و بارش باران همراه با رعدوبرق و احتمال آبگرفتگی معابرعمومی و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در استانهای ایلام، نیمه شرقی خوزستان، بوشهر. همچنین در این روز وزش باد شدید در استانهای خوزستان و شرق کرمان پیش بینی می شود. یکشنبه 1394/10/20: اختلال درتردد جاده های کوهستانی بدلیل بارش برف در دامنه های البرز شرقی، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، گلستان و شرق مازندران. در این روز وزش باد شدید در استانهای سیستان و بلوچستان و نیمه شرقی کرمان پیش بینی می شود. در این مدت در جاده های کوهستانی مناطق یاد شده، بارش برف گاهی با وزش باد و کولاک برف پیش بینی میشود که پیامدهای آن لغزندگی جاده و یا کاهش دید افقی به سبب مه غلیظ و بارش برف خواهد بود. بنابراین برای اجتناب از اختلال در حمل و نقل جاده ای و حفظ ایمنی در مسیرهای اعلام شده توصیه میشود اقدامات لازم انجام گیرد.

اطلاعیه شماره 88 چهارشنبه مورخ 94/10/16

یک سامانه جوی بارشی از روز جمعه از غرب وارد شده و موجب بارش برف و باران از اواسط این روز در استانهای غربی و شمال غرب کشور خواهد شد. بارش برف و باران از بعد از ظهر جمعه در مناطق مرکزی و جنوبی زاگرس و جنوب غرب  شروع شده و بتدریج غالب مناطق کشور را در برمیگیرد. روز جمعه بیشینه بارش برف این سامانه در غرب استان کردستان و جنوبغرب آذربایجان غربی و در روز شنبه بیشینه بارش برف و باران در شمال خوزستان، چهارمحال بختیاری،  شرق لرستان و  کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود و از روز شنبه تا دوشنبه بویژه در نیمه شمالی کشور دمای هوا بطور نسبی کاهش خواهد یافت. این سامانه روز شنبه به سوی شرق گسترش یافته و در دامنه های البرز و شمال شرق کشور گاهی موجب بارش برف و در مناطق مرکزی و تهران  بارش پراکنده برف و باران را سبب خواهد شد. بر این اساس وضع هوای استانها طی روزهای جمعه تا یکشنبه به  شرح زیر پیش بینی می شود.
1- جمعه 94/10/18 : بارش برف در آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه،، چهارمحال و بختیاری و  برف و باران در لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و  بارش باران در ایلام و خوزستان .
2- شنبه 94/10/19 : بارش برف در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، و بارش برف و باران در  غرب فارس ،غرب اصفهان، قزوین، البرز، تهران و اواخر وفت اردبیل و بارش باران در گیلان، مازندران، گلستان ، ایلام ، خوزستان و شمال بوشهر.
3-  یکشنبه 94/10/20: بارش برف در دامنه های شمالی البرز  و شمال استانهای تهران، البز و سمنان و همچنین خراسان شمالی، خراسان رضوی،  و بارش باران در خراسان جنوبی و اردبیل،  بارش باران در سواحل دریای خزر.
 
  در این مدت در جاده های کوهستانی مناطق یاد شده، بارش برف گاهی با وزش باد و کولاک برف پیش بینی میشود که پیامدهای آن لغزندگی جاده و یا کاهش دید افقی به سبب مه غلیظ و بارش برف خواهد بود. بنابراین برای اجتناب از اختلال در حمل و نقل جاده ای و حفظ ایمنی در مسیرهای اعلام شده توصیه میشود اقدامات لازم انجام گیرد.                                                                                                                                                 

اخطاریه شماره 54 چهارشنبه مورخ 94/10/09

پیرو اخطاریه شماره 53 روز سه شنبه مورخ 94/10/08، اختلال در تردد جاده های کوهستانی بدلیل بارش برف و مه غلیظ و آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها بدلیل بارش باران طی روزهای پنج شنبه وجمعه به شرح زیر پیش بینی می شود:
پنج شنبه 1394/10/10: اختلال درتردد جاده های کوهستانی بدلیل بارش برف در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، غرب کردستان، ارتفاعات فارس، ارتفاعات کرمان، شمال خراسان رضوی و احتمال آبگرفتگی معابرعمومی وسیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در شمال بوشهر بدلیل بارش باران در اوایل وقت.  
جمعه 1394/10/11: اختلال درتردد جاده های کوهستانی بدلیل بارش برف در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال وبختیاری، همدان، زنجان، ارتفاعات مرکزی،  شمال قزوین، شمال تهران ، شمال ایلام و بارش باران گاهی همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در استانهای بوشهر، خوزستان، جنوب ایلام، شمال فارس واحتمال آبگرفتگی معابر عمومی  و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها .
               

نفوذ موج دوم بارش ها از امشب

وقت بخیر. موج اول بارش های نه بد نه خوبی رو واسه شهرمون داشت.حدود 10میلی متر .بگذریم بریم سراغ موج دوم.

موج دوم از امشب به غرب کشور نفوذ می کنه .این موج کمی از قبلی پر قدرت تره و چون یک جبهه هوای سرد همراهیش می کنه بارش برف بیش تری نسبت به قبلی داره

روز چارشنبه صبح تا نزدیکای ظهر شهر کوهدشت برفآبه بارید ولی ارتفاعات اطراف شهر بیشترشون سفید پوش شد.احتمال بارش برف این سامانه یه کم بیشتر از سامانه قبلیه.

این سامانه تا ظهر روز شنبه مهمان آسمون شهرمونه.یه خبر خوبم دارم. احتمال داره روز شنبه رگبار برف رو ببینیم.البته همه چیز هنوز زیاد مشخص نیست.

مجموع بارش چند روز آینده:

اشتباه بزرگ

عکس بالا مربوط به وضع هوای کوهدشته. همون لحظه ای که این سایت واسه کوهدشت طوفان برف سنگین زده فقط بارون نم نم می بارید. به شما توصیه می کنم زیاد به اینجور سایت ها اعتماد نکنید