هوای کوهدشت و نقشه های اتوآپدیت هواشناسی

هوای کوهدشت و نقشه های اتوآپدیت هواشناسی

هواشناسی(اگر برخی از نقشه ها قابل مشاهده نبود برای مشاهده و به روز شده آنها صفحه را رفرش کنید)
هوای کوهدشت و نقشه های اتوآپدیت هواشناسی

هوای کوهدشت و نقشه های اتوآپدیت هواشناسی

هواشناسی(اگر برخی از نقشه ها قابل مشاهده نبود برای مشاهده و به روز شده آنها صفحه را رفرش کنید)

اخطاریه شماره 10 چهارشنبه مورخ 95/01/25

پیرواخطاریه شماره 9 سه شنبه مورخ 95/1/24 به اطلاع می رساند به سبب بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها در  طی سه روز آینده به شرح زیرپیش بینی می شود:
بعد از ظهر روزچهارشنبه 95/1/25: آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها در استان های خوزستان، ایلام، لرستان،کرمانشاه، جنوب همدان، جنوب مرکزی، کهگیلویه‌ وبویراحمد، چهارمحال ‌و بختیاری، جنوب فارس، غرب و شمال هرمزگان . 
پنج شنبه 95/1/26: آبگرفتگی معابرعمومی و سیلابی شدن رودخانه ها درایلام، خوزستان، کرمانشاه، لرستان، جنوب کردستان،جنوب مرکزی، جنوب همدان،کهگیلویه‌ وبویراحمد، چهارمحال ‌و بختیاری، شمال بوشهر و برخی مناطق فارس.
جمعه 95/1/27: آبگرفتگی معابرعمومی و سیلابی شدن رودخانه ها درایلام، خوزستان، شمال بوشهر، لرستان، جنوب مرکزی، جنوب همدان،کهگیلویه‌ وبویراحمد، چهارمحال ‌و بختیاری ، نیمه غربی فارس و مناطق شمالی استان های قزوین، البرز و تهران در دامنه های جنوبی البرز و  بعد از ظهراین روز دراستان های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و شمال سمنان.
در مناطق یاد شده بارش شدید باران و در نواحی کوهستانی تشکیل مه غلیظ و در گردنه های مرتفع در جاده های کوهستانی البرز و زاگرس، موجب لغزندگی جاده و کاهش دید خواهد شد. بنابراین برای اجتناب از تصادفات و کاهش خسارات در تردد جاده ای، توصیه می شود احتیاط لازم بکار گرفته شود و ضروری است از تردد و رانندگی در جاده های  آب گرفته و سیلابی خودداری شود.  همچنین در حاشیه مسیلها و رودخانه ها از توقف طولانی و برپا کردن چادر اجتناب شود.    

اخطاریه شماره ۹ سه شنبه مورخ۹۵/۱/۲۴

پیرو اخطاریه شماره 8 دوشنبه مورخ 95/1/23 به اطلاع می رساند به سبب رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیلها به شرح زیر طی سه روز آینده پیش بینی می شود:
سه شنبه 95/1/24: آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها در خوزستان، کهگیلویه‌ وبویراحمد، چهارمحال‌ و بختیاری، ایلام، لرستان، جنوب آذربایجان‌غربی، زنجان، کردستان و کرمانشاه.
چهار شنبه 95/1/25: آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها در خوزستان، کهگیلویه‌ وبویراحمد، چهارمحال ‌و بختیاری، ایلام، لرستان، کرمانشاه، کردستان، زنجان، مرکزی، قم، غرب اصفهان، غرب فارس، شمال بوشهر و مناطق شمالی استانهای قزوین، البرز، تهران و سمنان در دامنه های جنوبی البرز.
پنج شنبه 95/1/26: آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها در ایلام، خوزستان، بوشهر، کرمانشاه، زنجان، لرستان، مرکزی، همدان، غرب و جنوب فارس، کهگیلویه‌ وبویراحمد، چهارمحال ‌و بختیاری و  مناطق شمالی استانهای قزوین، البرز و تهران در دامنه های جنوبی البرز.
در مناطق یاد شده بارش شدید باران و در نواحی کوهستانی تشکیل مه غلیظ و در گردنه های مرتفع در جاده های کوهستانی البرز و زاگرس، موجب لغزندگی جاده و کاهش دید خواهد شد. بنابراین برای اجتناب از تصادفات و کاهش خسارات در تردد جاده ای، توصیه می شود احتیاط لازم بکار گرفته شود و ضروری است از تردد و رانندگی در جاده های  آب گرفته و سیلابی خودداری شود.  همچنین در حاشیه مسیلها و رودخانه ها از توقف طولانی و برپا کردن چادر اجتناب شود.                  

سامانه بارشی فوق العاده قوی در راه غرب کشور

بر اساس تحلیل آخرین برونداد الگو های پیش یابی به اطلاع می رسانیم از فردا دوشنبه ۲۳ فروردین  با نزدیک شدن سامانه بارشی به مرز های غربی بارندگی ها به تدریج از سمت نوار غربی آغاز می شود .

به طور کلی از فردا تا پایان هفته جاری به دلیل حاکمیت کم ارتفاع تراز میانی جو در منطقه  و تغذیه رطوبتی مناسب ناوه بارشی از سمت دریای مدیترانه و سرخ  در اکثر نقاط کشور به جز نواحی جنوب شرقی  شاهد رشد ابر ، رگبار و رعد و برق (در مناطق مستعد بارش تگرگ ) و وزش باد خواهیم بود .

پیک بارش های این سیستم  برای نیمه غربی کشور و دامنه های زاگرس پیش بینی می شود .

بارش های موج پیش رو در دامنه های زاگرس و نواحی غربی  سنگین بوده ،  از این رو آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه های فصلی در مناطق فوق قابل انتظار است .

از نظر دمایی نیز تا روز پنج شنبه شرایط نرمال بوده اما از روز پنج شنبه ۲۶ لغایت یکشنبه ۲۹ فروردین شاهد کاهش دما بین ۳ الی ۶ درجه سانتی گراد در بیشتر نقاط نیمه غربی و شمالی کشور خواهیم بود.

ناپایداری های ناشی از موج پیش رو که به صورت رگبار و رعد و برق و وزش باد و در مناطق مستعد به صورت تگرگ نمایان خواهد شد به شرح زیر پیش بینی می شود :

دوشنبه ۲۳ فروردین : استان های آذربایجان غربی و شرقی ، اردبیل ، گیلان ، مازندران ، زنجان ، شمال همدان و مرکزی ، کردستان ، ایلام ، کرمانشاه ، قزوین ، البرز و تهران

سه شنبه ۲۴ فروردین : استان های آذربایجان غربی و شرقی ، اردبیل ، گیلان ، مازندران ، زنجان ، همدان ، کردستان ، ایلام ، کرمانشاه ، لرستان ،خوزستان ، چهارمحال و بختیاری ، کهگیلویه و بویر احمد،  اصفهان ، یزد، شمال فارس ،  قزوین ، البرز و تهران

چهارشنبه ۲۵ فروردین : استان های ایلام ، لرستان ، کرمانشاه ،کردستان، همدان ، خوزستان ، فارس  و از اواخر وقت استان های آذربایجان شرقی و غربی ، زنجان ، مرکزی ،البرز ، تهران .

همچنین در برخی نقاط استان های  اصفهان  ، کرمان ، بوشهر، قم ، قزوین ،سمنان ، خراسان شمالی ، خراسان رضوی و ارتفاعات گلستان رشد ابر و رگبار و رعد و برق دور از انتظار نیست

بارش ها در این روز در استان های کرمانشاه ، ایلام ، لرستان و شمال خوزستان چشمگیر بوده و خطر جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها در نواحی مذکور بسیار بالا است .

پنج شنبه ۲۶ فروردین : استان های آذربایجان غربی و شرقی ، اردبیل ، ایلام ، کرمانشاه ، کردستان ، همدان ، خوزستان ، لرستان ، چهارمحال و بختیاری ، کهگیلویه و بویر احمد ، مرکزی ، اصفهان ، قم ، فزوین ، البرز ، تهران و در برخی نقاط استان های خراسان رضوی و یزد

جمعه ۲۷ فروردین : در برخی نقاط استان های آذربایجان غربی و شرقی ، اردبیل ،مازندران ، گلستان، ایلام ، کرمانشاه ، کردستان ، همدان ، خوزستان ، لرستان ، چهارمحال و بختیاری ، کهگیلویه و بویر احمد ، مرکزی ، اصفهان ، قم ، فزوین ، البرز ، تهران ، خراسان شمالی ،  خراسان رضوی ، خراسان جنوبی ، کرمان ، بوشهر ، یزد و  هرمزگان

بارش ها در اواخر پنج شنبه و طی بامداد جمعه در استان های خوزستان ، چهار محال و بختیاری ، کهگیلویه و بویر احمد ، شمال بوشهر و ارتفاعات البرز مرکزی چشمگیر بوده و خطر جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها در نواحی مذکور بسیار بالا است .

مجموع بارش تا روز جمعه ۲۷ فروردین ( اینچ)

منبع:سایت تهران ودر

اخطاریه شماره 8دوشنبه مورخ 95/1/23

پیرو اطلاعیه شماره 7 روز یکشنبه مورخ 95/1/22 به اطلاع می رساند به سبب رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیلها به شرح زیر طی سه روز آینده پیش بینی می شود:
سه شنبه 95/1/24: آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها در  شمال استان خوزستان، استان‌های کهگیلویه‌ وبویراحمد، چهارمحال‌وبختیاری، ایلام، لرستان، جنوب آذربایجان‌غربی، نیمه‌ غربی کردستان و کرمانشاه، جنوب استانهای مرکزی و همدان پیش بینی میشود. 
چهار شنبه 95/1/25: آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها در شمال استان خوزستان، استان‌های کهگیلویه‌ وبویراحمد، چهارمحال ‌و بختیاری، ایلام، لرستان، کرمانشاه، کردستان استانهای واقع در ارتفاعات جنوبی البرز شامل قزوین، البرز و تهران پیش بینی میشود. 
پنج شنبه 95/1/26: آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها در استان های ایلام، خوزستان، کرمانشاه، لرستان، مرکزی، بوشهر، غرب فارس، کهگیلویه‌ وبویراحمد، چهارمحال ‌و بختیاری، استانهای واقع در ارتفاعات جنوبی البرز شامل قزوین، البرز و تهران و شمال استانهای آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی پیش بینی میشود. 
با توجه به شرایط ذکر شده در مناطق فوق، توصیه می شود اقدامات لازم جهت ایمنی بیشتر و جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آید از جمله خودداری از توقف طولانی و برپا کردن چادر در بستر و حاشیه رودخانه ها و نهرها.                                                                 

اخطاریه شماره4یکشنبه مورخ95/1/8

پیرو اطلاعیه شماره 2 روز شنبه مورخ 95/1/7 به اطلاع می رساند به سبب بارش باران، وزش باد شدید موقتی گاهی با رعد وبرق و در مناطق مستعد بارش تگرگ، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیلها در روز های یک شنبه و دوشنبه به شرح زیر پیش بینی می شود:
یکشنبه 95/1/8: آبگرفتگی معابرعمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیلها در استان های کرمانشاه، لرستان، غرب کردستان، جنوب آذربایجان غربی، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، قزوین، البرز و تهران .
دوشنبه 95/1/9: آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها در استان های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، شمال و شرق خوزستان،کردستان،کرمانشاه، لرستان، گیلان و شمال استان های قزوین، البرز و تهران. همچنین در برخی مناطق استان خوزستان وزش باد شدید رخ خواهد داد که سبب مواج شدن سواحل خوزستان و بوشهر می شود.  
با توجه به شرایط ذکر شده در مناطق فوق، توصیه می شود اقدامات لازم جهت ایمنی بیشتر و جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آید از جمله خودداری از توقف طولانی و برپا کردن چادر در بستر و حاشیه رودخانه ها،  خودداری از رانندگی در مسیرهای آب گرفته و کاهش سرعت خودرو هنگام رخداد وزش باد شدید.
 همچنین از اواخر روز دوشنبه با کاهش دمای هوا در گردنه های مرتفع جاده های کوهستانی البرز و شمال غرب کشور احتمال بارش برف و لغزندگی جاده ها وجود دارد.