هوای کوهدشت و نقشه های اتوآپدیت هواشناسی

هوای کوهدشت و نقشه های اتوآپدیت هواشناسی

هواشناسی(اگر برخی از نقشه ها قابل مشاهده نبود برای مشاهده و به روز شده آنها صفحه را رفرش کنید)
هوای کوهدشت و نقشه های اتوآپدیت هواشناسی

هوای کوهدشت و نقشه های اتوآپدیت هواشناسی

هواشناسی(اگر برخی از نقشه ها قابل مشاهده نبود برای مشاهده و به روز شده آنها صفحه را رفرش کنید)

کاهش محسوس دما از امشب

با سلام و عرض تسیلت به شما دوستان به مناسبت اربعین حسینی. به دنبال نفوذ پرفشار سیبری از سمت شمال و شمالشرق کشور دماهای شبانه و روزانه روند کاهشی رو نشون میده و انتظار میره دماها  تو شهر کوهدشت به چند درجه زیر صفر برسه.از امشب تا هفته اینده این سرما تو منطقه موندگاره و پیشبینی میشه که اوج سرما از روز دوشنبه تاجمعههمین هفته باشه که کمترین دماها ممکنه تو صبح سه شنبه و چهارشنبه وپنج شنبه به ثبت برسه.همچنین احتمال وقوع پدیده یخبندان تو سطح شهر بسیار بالاست.


اطلاعیه شماره 80 دوشنبه مورخ 95/08/10

بنابر تحلیل آخرین داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی وضع هوای مناطق مختلف کشور به شرح زیر پیش بینی می شود:
از بعد از ظهر دوشنبه و  طی روز سه شنبه 1395/08/11: بارش باران گاهی همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در نوار شمالی آذربایجان شرقی و نیمه شمالی ، جنوبی و غربی آذربایجان غربی .
چهارشنبه 1395/08/12:  بارش باران گاهی رگبار و رعد برق و وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان و در اواخر وقت در قزوین البرز، تهران و بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق و  وزش باد  شدید به ویژه در بعد از ظهر در ایلام، لرستان، کردستان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد ، شمال خوزستان و شمال بوشهر.
روز های سه شنبه و چهار شنبه خلیج فارس و روز چهارشنبه دریا خزر مواج و توفانی پیش بینی می شود.
طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه به سبب تشدید وزش باد در جنوب عراق، کویت و سپس مناطق میانی عراق احتمال تشکیل توفان گردوخاک وجود دارد که در اینصورت به سبب باد غربی و جنوب غربی نواحی جنوب غرب و غرب کشور را تحت تاثیر قرار می دهد.
شایان ذکر است روز چهارشنبه دمای هوا در شمال غرب کشور بویژه مناطق شمالی آن و سواحل دریای خزر بین 5 تا 10 درجه سلسیوس کاهش خواهد یافت و در مناطق شمالی آذربایجانها و اردبیل کمینه دما به حدود صفر درجه سلسیوس خواهد رسید . همچنین به سبب بارش برف و مه غلیظ در جاده های کوهستانی شمال غرب و شمال کشور انتظار می رود تردد جاده ای با اختلال همراه باشد.
از این رو توصیه می شود، ضمن رعایت نکات ایمنی اقدامات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آید.
         

ورود سیستم بارشی به غرب کشور و اولین بارش پاییزی در کوهدشت

باعرض سلام خدمت دوستان علاقه مند به آب وهوا.الگوهای بارشی نشون میدن که از فردا باید منتظر نفوذ یه سیستم بارشزا به غرب کشور و شهر کوهدشت باشیم.پیش بینی میشه که از فردا بعدازظهر تا عصر روز چهارشنبه شرایط واسه رگبار باران و وزش بادمحیا است .نکته قابل توجه اینه که نباید از این سیستم انتظار بارش قابلی واسه شهر کوهدشت داشته باشیم یا به بیانی دیگر بارش موثر و مفید رو دریافت نخواهیم کرد.

نقشه بارش باران16روز آینده(تغییرات بالا)