هوای کوهدشت و نقشه های اتوآپدیت هواشناسی

هوای کوهدشت و نقشه های اتوآپدیت هواشناسی

هواشناسی(اگر برخی از نقشه ها قابل مشاهده نبود برای مشاهده و به روز شده آنها صفحه را رفرش کنید)
هوای کوهدشت و نقشه های اتوآپدیت هواشناسی

هوای کوهدشت و نقشه های اتوآپدیت هواشناسی

هواشناسی(اگر برخی از نقشه ها قابل مشاهده نبود برای مشاهده و به روز شده آنها صفحه را رفرش کنید)

اطلاعیه شماره 88 چهارشنبه مورخ 94/10/16

یک سامانه جوی بارشی از روز جمعه از غرب وارد شده و موجب بارش برف و باران از اواسط این روز در استانهای غربی و شمال غرب کشور خواهد شد. بارش برف و باران از بعد از ظهر جمعه در مناطق مرکزی و جنوبی زاگرس و جنوب غرب  شروع شده و بتدریج غالب مناطق کشور را در برمیگیرد. روز جمعه بیشینه بارش برف این سامانه در غرب استان کردستان و جنوبغرب آذربایجان غربی و در روز شنبه بیشینه بارش برف و باران در شمال خوزستان، چهارمحال بختیاری،  شرق لرستان و  کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود و از روز شنبه تا دوشنبه بویژه در نیمه شمالی کشور دمای هوا بطور نسبی کاهش خواهد یافت. این سامانه روز شنبه به سوی شرق گسترش یافته و در دامنه های البرز و شمال شرق کشور گاهی موجب بارش برف و در مناطق مرکزی و تهران  بارش پراکنده برف و باران را سبب خواهد شد. بر این اساس وضع هوای استانها طی روزهای جمعه تا یکشنبه به  شرح زیر پیش بینی می شود.
1- جمعه 94/10/18 : بارش برف در آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه،، چهارمحال و بختیاری و  برف و باران در لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و  بارش باران در ایلام و خوزستان .
2- شنبه 94/10/19 : بارش برف در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، و بارش برف و باران در  غرب فارس ،غرب اصفهان، قزوین، البرز، تهران و اواخر وفت اردبیل و بارش باران در گیلان، مازندران، گلستان ، ایلام ، خوزستان و شمال بوشهر.
3-  یکشنبه 94/10/20: بارش برف در دامنه های شمالی البرز  و شمال استانهای تهران، البز و سمنان و همچنین خراسان شمالی، خراسان رضوی،  و بارش باران در خراسان جنوبی و اردبیل،  بارش باران در سواحل دریای خزر.
 
  در این مدت در جاده های کوهستانی مناطق یاد شده، بارش برف گاهی با وزش باد و کولاک برف پیش بینی میشود که پیامدهای آن لغزندگی جاده و یا کاهش دید افقی به سبب مه غلیظ و بارش برف خواهد بود. بنابراین برای اجتناب از اختلال در حمل و نقل جاده ای و حفظ ایمنی در مسیرهای اعلام شده توصیه میشود اقدامات لازم انجام گیرد.                                                                                                                                                 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.